Header

Header
Akira~Chan

Greetings from London Part 1~ Departure

| Sunday, August 2, 2009

31 Julai 2009

Penerbangan kitaorang dijadualkan pada 2340 dan kami bertolak ke KLIA dari Rawang dalam pukul 5.30 ptg dan sampai ke KL jam 7 lebih. Di sana, ayah, mak mertua dan abg ipar dah tunggu kedatangan kitaorang. Saya dan suami terus pergi ke wrapping service untuk buat security wrap untuk semua luggage kitaorang. Lepas tu, kitaorang terus ke kaunter F untuk check-in luggage. Majoriti yang line up kat situ semuanya white people. Lepas turn kitaorang untuk check-in, rupanya luggage kitaorang terlebih 9 kg! Saya panik jap.. ampeh nye penimbang kat umah.. kakak yang jaga kaunter tu cakap kene release barang ni kalau nak bagi ngam2.. masa tu angah, kakak saya pun ada kat situ, die ni pandai meng’adjust’ hal2 cam ni..so die pujukla kakak tu.. saya pun ada cakap yang saya dan suami ni first timer to UK dan nak gi study plak tu.. kakak kaunter tu pun kata “owh, yeker..boleh je kasi lebih, tapi 9 kg tu obvious sangat dik”.. saya tanya kakak tu berapa bayarannya kalau kite still nak send sume..die kata “mahal dik, rm14xx”..aiyo..mahu tak mahu saya kene keluarkan satu kotak yang berisi rice cooker. Bile dah buang kotak tu, ade 5 kg lebih lagi. tapi luckily kakak tu kata “kira lepasla ni..” Alhamdulillah… kak ngah saya pujuk lagi kakak tu kalau kotak rice cooker leh masuk skali.. macam rugi la kalau tak dapat masuk sedangkan kotak dah siap wrap dan dah ada address lagi. kakak tu later came out ngan satu lagi solution..die pesan kat kitaorang supaya tunggu dekat ngan die. Kalau die lambai, die suh kitaorang bawak kotak tu untuk bagi die.. Alhamdulillah..syukur sangat2 bile kakak tu cakap camtu..

Sementara tu, saya dan family gi makan kat food court tingkat 2 terminal. Masa tu saya dah rasa sayu sangat2..jap lagi saya dan suami akan pergi tinggalkan keluarga. Maka kami pun mkn sambil borak , gelak2 dan mama, ayah, ma ngan pa ada bagi nasihat kat kitaorang supaya jaga diri masing2 dan satu sama lain. Saya pun sempat makan nasi berlaukkan rendang dan sayur campur masakan mama. Unfortunately saya makan skit je sebab tak lalu makan. :( . Lepas makan, saya dan kak ngah gi balik ke kaunter tempat kitaorang check-in tadi. Masa tu saya nampak kakak tu tengah uruskan boarding pass 2 orang perempuan British. Pastu die lambai kat kitaorang.. die cakap “ korang pegi mana td..i cari u all tau” kak ngah bgtau la yang kitaorag pergi makan. Pastu die cakap “mintak kotak tu..saya tumpangkan kotak awak ni sekali ngan luggage 2 org perempuan tu tadi ek..luggage diorang tak sampai limit”..dalam hati saya dah happy giler.. Alhamdulillah, Allah tu Maha Pengasih.. sebagai tanda terima kasih, saya belikan die choc bar sebab tolong saya.. die pun terkejut dapat choc tu dan cakap terima kasih. Die pesan suh ingat muka die kalau lain kali kitaorang nak send barang..hehe..thank u kakak kaunter! Settle~ lepas tu saya habiskan masa bersama keluarga dan kemudian pukul 10, saya dan suami bersalaman & berpelukan dengan keluarga.. sedih jangan katala..i’ve never been apart for such a long period dengan family..jauh pulak tu.. bile turun elevator nak ke imigresen, sume orang lambai dan tunggu saya dan suami masuk ke dalam. Bile dah tak nampak diorang saya rasa sedih sangat. En. suami peluk saya kuat2 dan pujuk yang die ade sebelah saya dan saya kene kuat semangat.. kami naik aerotrain menuju ke international departure terminal.. kami masuk gateC26 dan tunggu di lounge sebelum gate dibuka untuk masuk ke dalam plane. Kebil2 mata tengok kiri kanan depan belakang sumenya strangers, Malaysians adela dalam 4-5 orang je.bangga jap.hee. flight malam tu penuh. Saya dan en suami dapat seat belakang next to each other. Masa take-off, papa genggam tangan saya kuat2 dan cakap “ mama, kite akan start hidup baru di tempat orang, papa ada dengan mama tau!” sangat terharu masa tu.. :) n the plane flies away..

8 voice outs!:

{ H A N S } at: August 3, 2009 at 1:23 AM said...

qila, sedey nyer ;( tabahkan hati tau..

{ Hanis MY } at: August 3, 2009 at 1:34 AM said...

Qila..sweetnya..evitings gonna be ok dear..

{ asleenda } at: August 3, 2009 at 1:43 AM said...

slmt menempuh idop baru kt tmpt org...
jge diri baik2...:)

{ A.k.i.r.a ~ c.h.a.n } at: August 3, 2009 at 8:29 AM said...

hani:
i'm trying my best here, hani..thanks mmuuaahhhx!

kak hanis:
insyaAllah am hoing that way too

asleenda:
baik..:)

{ goblogbyfarah } at: August 3, 2009 at 9:58 AM said...

baiknya kakak kaunter tu eh!
all the best qila, dun worry ur husband ada ;)

{ A.k.i.r.a ~ c.h.a.n } at: August 5, 2009 at 11:36 AM said...

thanks farah..
sangat bersyukur sebab en. suami ade di sisi.. will do my best here..
u take care too, ya?

kak fizah at: August 6, 2009 at 6:23 AM said...

salam qila...bergenang airmata akak baca entry qila..semoga qila n husband selamat kat sana..seronok dpt kenal qila wlupun sekejap:)

{ A.k.i.r.a ~ c.h.a.n } at: August 6, 2009 at 9:24 AM said...

wsalam kak fizah,

jangan cedih2 k? walaupun jauh, tapi kitaorang slalu contact family kat Malaysia. insyaAllah doakan kitaorang kat sini ye? qila pun doakan akak siap writing on time dan proceed ke PhD terus. i am happy to meet u too sis! mmuuuaaahhx!

 

Copyright © 2010 Akira~chan Blogger Template by Dzignine | Header Illustration by Emila Yusof