Header

Header
Akira~Chan

new term has come + new spirit + raya mode + japanese food

| Tuesday, September 22, 2009

minggu ni adalah minggu pertama semester musim luruh di RHUL
jadi sudah mula ramai student kelihatan sekitar kampus
rumah2 kosong sudah mula terisi dengan penyewa2 pelajar
dan Egham mula riuh
ehem..Victoria Street sebenarnya yang mula riuh
memandangkan saya mula daftar masa cuti semester musim panas lepas,
jadi first time juga menikmati 'kemeriahan' pelajar2 yang baru datang ini..
part yang best adalah suasana happening yang mula dirasai di sekitar pekan Egham dan kampus
ramai juga international students di sini
part yang tak best nye, bila setiap malam, bar yang berhampiran rumah sangatla bising dengan budak2 muda yang berjoli2an..nasib baik tak forward sampai ke midnight

esok, saya akan ke kampus untuk amik college card
lepas tu nak jumpa mr. sv kasi progress report on sampling dan database,
lepas tu, lepak kat lab kejap dan lepas tu balik rumah
patutnya pergi siang tadi
tapi tiba2 demam plak hari ini

ouh..pasal raya
kat sini, raya pertama je yang happening
second day, third day dah tak rasa dah
mode raya sudah kurang
so..sekarang mode untuk belajar semakin bertambah :)
tapi time makan kene adjust skit sebab perut masih tak biasa untuk rutin makan yang normal
sebab dah terbiasa makan pagi2 buta (sahur) dan kemudian makan masa Maghrib
jadi tiada makan tengah hari, as for now la
which is the good side of fasting!

dah lama saya tak sebut sesuatu pasal jepun kan? hehe
well..sekarang ni saya tengah tunggu parcel dari London
ada apa dalam parcel?
tentula sesuatu berasaskan jepun di mana saya boleh membuat makanan jepun kegemaran saya di bumi Egham ni!
tak sabar juga nak guna bento box yang saya beli dari Jepun (dibawa dari Malaysia lagi)
weeeee...
nanti saya update lagi pasal ni k?

0 voice outs!:

 

Copyright © 2010 Akira~chan Blogger Template by Dzignine | Header Illustration by Emila Yusof